Text: Riddare

Jag ser mig själv som en riddare, en upplyst man med en ädel avsikt
   Jag hör alla viska: förrädare - man suckar: dom har rätt till en åsikt

Jag ser inte mina onda gärningar, somliga påstår att min moral dött
   Jag känner inte det som färgat mina vingar - det är många oskyldiga som gjutit rött

Jag rider med ett trubbigt svärd, och vid min sida hänger en bruten lans
   Jag känner mig nedtygnd och tärd - min rustning är rostig och har mist sin glans

Jag tror då och då, att jag är rättvis och klok, jag är Don Quijote - fångad i en bok 
   Jag dräper ondska och annat förtret - och han dräpte jättar och annan hemskhet

Jag undrar vad som är illusion, framför mig ligger onskan klar
   Vad har fallit för min ambition? Är det något obesudlat kvar

-Ted Thilander

Jag skriver fortfarande på den. Det finns ett par stycken jag känner att jag måste ändra, eller byta struktur på.
Kommentera gärna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback