Gitarrskrålande.

Kort men intressant dag.
Dagen började med att klockan ringer. Rania fixar till sig och drar hem till sig.
Jag ligger och drar mig en halvtimma, eftersom jag börjar först vid nio.
När min klocka börjar närma sig halv åtta börjar jag fundera på varför de andra människorna inte åkt iväg än.
Vid det laget slår jag på min dator och upptäcker att någon ställt fram min klocka.
Dvs. stackars Rania drog hem redan vid halv 6. *garv*

Sedan klippte jag mig.
En ritual jag alltid går igenom när jag försöker gå vidare från något.
Kanske ett positivt tecken i det här fallet.. *mummel*

Idag började en ny kurs. Mångfald i arbetslivet. Titeln lät så tråkig att jag nästan gäspade.
Men efter introduktionen lät den faktiskt rätt intressant. En kurs om bland annat minoriteter.
Dvs. något annat än genus-sörjan och mansförtrycket man blivit matad med.
Finally!
Skall börja med seminarieuppgiften imorgon, och jag har inte ens litteraturen än.
Det blir säkert bra.

Efter det blev det fika på waynes och en härlig promenad hem.
Jag gillar att gå genom Borås på dagtid. Man springer alltid på en massa folk man känner.

När jag kom hem fick jag seriöst en chock.

Vilken jävla arrogans. Jag har inte gjort något förrutom att vara snäll, visa respekt, underlätta och lidit med..
Nej, vi känner inte varandra speciellt bra. Men So Fucking what!? Visa lite respekt för fan.
Jag är ingen knähund! Jag begär ingenting förrutom lite jävla respekt. :/
Varför skrev jag ens det jag gjorde?
För att jag försöker visa dig respekt! Gjorde jag ett misstag då!?
Jag är ingen efterbliven idiot! Jag är en kännande, tänkande, omtänksam och vänlig person!
Så STOP that shit! Ta mig för det jag säger och gör istället!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback