Oh, life is bigger - it's bigger then you

Känslor. Alltid är det någons känslor som kommer i kläm..

Och vem har rätten att trampa på någons känslor?
Om du trampar på mina, har jag rätt att trampa på dina?
Är inte öga för öga rätt barnsligt?
Men om jag trampar tillbaka av att bara säga att du trampar på mina?

Får man bli sårad?
När har man rätt att visa någon konsekvenserna av sina val?
Har man bara rätten att visa dem, om man inte gör det medvetet?
Är man ett svin om man trycker upp en persons vals konsekvenser i dennes ansikte?
Får man bli sårad?

Har man rätten att följa sina känslor?
Har ALLA rätten att följa sina känslor?
Men om det skapar en konflikt, vem har rätt och vem har fel?
Vem har rätten på sin sida?
Finns det känsloföreträde?
Dina känslor är mer fel än mina, därför är mina viktigare?
Men om man når en vägg, där man inte får ha känslor för någon?
För ens känslor skapar bara problem för andra?
Om dom har rätten att säga att man får skita i mina känslor, får jag skita i deras?
Hur långt får det gå?
Det resulterar bara i ensamhet..
Brist på respekt..

Ett påstående jag kom fram till under en tid då jag log:
Man kan inte rå för sina känslor - men man bestämmer helt vad man gör pga. dem.

Och har man rätt att döma någon för sina handlingar pga. känslor?
Inte vad man INTE gör pga. att man känner på ett visst sätt.
Utan Vad man gör pga. att man känner på ett visst sätt.

Gör du så, så sårar du mig.
Men du går emot dina känslor om du inte gör så.
Har jag moralisk rätt att säga att du får ta dig själv i röven och försvinna då?

Either way. That's what I'm doing.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback