Dag 02: Min första kärlek

Ett intressant ämne. Ett privat ämne. Ett vagt ämne.
Helt ärligt vet jag inte var eller hur jag skall börja här.
Jag vet knappt själv vem jag skulle anse vara min första kärlek.

Är det någon jag inte ens förstod att jag hade känslor för? Är det min första crush? Min första flickvän?
Den första personen jag älskade?

Kronologiskt då. När jag föddes, så föddes en annan tös samtidigt. Våra mödra var nära vänner, och vi växte upp tillsammans. Det var en sådan där situation där man känner i efterhand att om inte jag hade flyttat, så hade vi förmodligen varit menade på något löjligt plan. Jag minns inte vad jag själv kände under den tiden, och förmodligen då för att jag inte förstod det.. Jag hade en kort sms konversation med henne för ett halvår sedan. Annars hade vi inte haft någon kontakt på .... Många år.

Min första crush var en parallellklasskamrat på mellanstadiet. Jag vågade aldrig prata med henne, så det handlade bara om blyga blickar. Det varade i tre år, sedan bytte jag skola. Vi har dock pratat om det i efterhand och skrattat lite åt det.

Min första flickvän träffade jag när jag var 13. Förhållandet i sig varande till jag var 15. Trots det känner jag spontant att jag fick genomleva mer emotionell trauma än vad de flesta 20 åringar hunnit med. Det var en rejäl berg och dalbana med enorma svackor och intensiva perioder. Frågor som många inte ens hunnit ställa sig innan de fyllt 20 tvingades jag brottas med redan då.

Den första jag älskade? Det kan jag faktiskt inte med att skriva här. Det går inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback