Dag 03: Mina föräldrar

Jag har två underbara föräldrar.
En väldigt dominant och respektingivande mor, och en väldigt pedagogisk och tålmodig far.

Min mor har alltid varit den största säkerheten jag haft. När skolan krånglat, när samhället krånglat över lag, så är det hon som tagit tag i det och bänt det rätt. Det är inte mycket som klarar av att stå emot min mor och hennes vilja. En väldigt stark och dominant kvinna. Vi har haft våra duster. Men det måste man förvänta sig med tanke på att vi båda två är förjävligt viljestarka och har helt olika sätt att se på världen. Men det är delvis från henne som jag fått min något extrema sida när det kommer till vad som är rätt. Rätt skall vara rätt, hur det än skall gå till, oavsett vilken red tape som skall klippas och brännas.

Jag kan helt ärligt säga att jag kan räkna antalet gånger min far tappat fattningen på en hand. Och i ett par av dem fanns det förmildrande omständigheter - som t.ex. en viss kanotincident för en massa år sedan. En lärare in till själen. Han är det bästa pedagogen jag vet, ingen lärare kan jämföra sig på något sätt. Jag har i många fall tummen mitt i handen, och när jag behöver hjälp är det min far jag ringer. Ibland känns det som att det inte finns någonting han inte kan göra med lite ansträngning. Jag VET att när jag ber honom om hjälp, så är det bara en tidsfråga innan det som krånglar har löst sig. Varesig det är datorkrångel, trasiga takljus eller problematiska avlopp.

-------------------

För övrigt så håller jag fortfarande på med gruppbilden. Börjar bli riktigt stolt. Det som tar tid är att jag prövar olika tekniker, och när jag lyckas, så uppdaterar jag andra delar av bilden med samma teknik. Blir jag inte nöjd så börjar jag om med delen jag höll på med. Idag har jag i princip bara suttit med en jacka och en klänning..

86



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback