Dag 06: Min dag

Hmm.. Ämnet i sig är rätt trist med tanke på att jag är lektionsfri och relativt lat.

Idag vaknade jag vid fjortontiden. Satt uppe och skrev, målade och chattade tills in på morgontimmarna igår. Det första jag gjorde när jag vaknade var att sätta mig och skriva ner uppdateringen på mitt förra inlägg. Reflekterade över ett par saker innan jag somnade som jag var tvungen att skriva ner.
Resten av dagen har spenderats i samma anda.
Haft ett par intressanta konversationer, en bunt helt menlösa också för den delen.
Har fortsatt måla, blir dock ingen safe save inatt.. Funderar på att stryka den ena manliga karaktären i gruppbilden då han ändå är en antagonist.. Novellen i sig har fått sig ett par extra rader också.

Senare på kvällningen började det droppa in mail och kommentarer angående mitt blogginlägg om min syn på kärlek. Det här är som sagt min syn på det hela. Och det är en väldigt svartvit sak som jag själv knappt (om ens det) kan efterfölja. Väldigt många upprörda röster, men också väldigt många som i princip sa: Shit, fan vad träffsäkert. Det är kul att folk reagerar på vad jag skrivit.
Har fått ett par förfrågningar om jag kan klarifiera vad jag menar med Lust i mitt inlägg. Jag skall förklara det efter jag avslutat det här inlägget.

Kvällen tickade på har nu sett färdigt på serien V samt ett par avsnitt med How I met your Mother. Ett par till intressanta diskussioner. Sedan vände mitt humör.. Och jag förstår inte. Något gjorde mig besviken. Och jag förstår bara inte.
Där är jag nu.
Och det är 23 minuter kvar av min "dag"..

- Lust
Vid första anblicken kan begreppet lust i sig vara lika klumpigt som kärlek. Men man skulle kunna simplifiera det, och det är vad jag gjort. Jag är en ganska direkt person. Skall man diskutera någonting kan man inte öppna upp med att säga att allt är relativt. Då finns det inget att prata om.
När jag skrivit lust, så menar jag först och främst attraktion. Vad attraktion är tycker jag är självklart. Den är fysisk eller psykisk. En viktig fotnot är att attraktion inte behöver ha med romantik att göra, men att den inte exkluderar den.
Lust är något man känner till någon man vill ha något intimt med (eventuellt ett slags ha begär). Varesig det rör sig om en engångsgrej, ett kk-förhållande eller en lång relation. Jag förespråkar att lust kan existera utan romantik, men romantik kan inte existera utan lust. Om lusten försvunnit i ett förhållande så kommer romantiken försvinna kort där på. Jag kan inte ens fantisera ihop ett scenario där så inte är fallet. Det är i min verklighet omöjligt.
Det här är min definition av Lust.
Varsågod.

--

Nu vet jag dock inte vad jag skall göra riktigt.. Mitt humör är inte det bästa. Visste jag inte bättre hade jag lätt hävdat att det var den tiden i månaden. Jag brukar inte reagera så här. Och jag förstår det inte. Jag är ... förvirrad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback