The God of Chaos, Darkness and Evil, Aelea.

Nu är jag klar med ett till porträtt. Jag blir bättre och bättre tycker jag.
Det här är en karaktär jag skrivit om sedan mitten av nian. Hon är oftast antagonisten i allt jag skriver - även om hon inte omnämns. Hon är Pazoos nemisis (Gud av ordning, eld och godhet), men ser inte honom som värdig, så hon bråkar hellre med Charcon.

Hon har blek vit hy, saknar helt ansiktsdrag förutom hennes guldögon. Hon tillhörde ett släkte som påminner om hengeyokai innan hon blev en gud. (Djur som byter skepnad) Hon kan fortfarandra anta andra skepnader - det är inte ovanligt att hon ger sig själv speciella drag, t.ex: vingar, svans eller horn. De långa öronen hon har är något hon valt själv för att håna Charcon och hans alviska arv.
Hon klär sig alltid utmanande, om hon ens bryr sig om att klä sig.

Tog kanske 8 timmar sammanlagt, arbetade från och till. PS CS3 med Wacom.





Kommentarer
Postat av: Josefin Bellini

kanon! men örat ska nog längre upp

2010-06-26 @ 11:24:32
Postat av: Ellen

Haha eller hur är han sjukt lik?? Fast det var en till som t.o.m. hade opererat sig som hade vunnit miss transsexual, han/hon (vet inte vad jag ska skriva, haha) var helt sjuuukt lik en tjej. Förstod ingenting, haha.

2010-08-02 @ 09:26:22
URL: http://www.finest.se/milady

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback