Warhammer

Mycket skola och mycket spel på en gång. Fyller tankarna med saker.
Det är behagligt. Mina ben fungerar inte helt än, men de skall nog vara prima tills på fredag i alla fall.

Kvalitativ forskningsmetodik och Ekonomistyrning - och omtenta i övermorgon i Människans Drivkrafter.
(Missade med ½ poäng!!)
Skolan är intressant hur som helst. Det ena en exakt vetenskap, och det andra flummigt.
Balans kanske? :P
Det är bra nu, det löser sig alltid.
Måste dock hitta jobb.
Eller ett tjog med folk att rita tatueringar åt.

Jag har börjat spela Warhammer Online igen. Är sjukt sugen på att köpa en riktig warhammer armé.
Det får dock ligga långt inne på nästa termin.. Idag blev jag sugen på att måla något. Och varför inte ladda upp det här? Jag funderade på att göra en till video på när jag målar - men jag orkar inte med det jävla skitprogrammet.
Så jag laddar upp alla safe saves jag gjort.
Varsågod:

1


1.) Line art skissad i enorm upplösning. Det ser kanske rätt städat och slipat ut här, men det är riktigt, riktigt kladdigt. Tog kanske 20 minuter eller något sådant.

2



2.) Inblockning av färg. Bara kladda i random distinkt färg i de olika materialen och delarna. Det är bara för att göra det lätt för mig senare. Varje färg = Nytt separat lager.

3


3.) Färdigblockad, och precis innan jag börjar rensa upp lagerna, så att alla färger som ligger utanför sina linjer läggs rätt. Sedan är det bara att börja muppa och bända färgerna rätt, så att man får rätt färgtema.

4


4.) Klar med färgläggning. Vad tycks om färgtemat? Här är alla grundfärger klara, och färgtemat bestämt. Har även använt mig av ett par textures. (Himlen och ringbrynjan - himlen kommer användas som ljusfärger sedan när allt annat är klart.)

5


5.) Skugga, ljus och detaljer. Mer finslipning, och olika texturpenslar för att t.ex. få till metall. Lite färgkorrigeringar o.s.v. också.

6


6.) Sista safe saven för idag. Ett par lager kvar som måste få detaljer samt skugga och ljus. Ansiktet har slipats lite. Fler detaljer putsats. Line arten syns mindre och mindre.

Sådär. Hoppas det är intressant att kika på.
Skall sova på saker, och se om jag kommer på något att ha på skölden och något att ha på tyget mellan benen.

Nu skall jag läsa lite innan jag somnar.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback